{"id":45,"date":"2021-01-30T15:42:56","date_gmt":"2021-01-30T15:42:56","guid":{"rendered":"https:\/\/mojblog.hr\/?p=45"},"modified":"2022-10-18T17:45:40","modified_gmt":"2022-10-18T17:45:40","slug":"influencerica-sto-to-zapravo-znaci","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/mojblog.hr\/influencerica-sto-to-zapravo-znaci\/","title":{"rendered":"\u0160to je influencerica i kojih 5 tipova postoji?"},"content":{"rendered":"\n

Influencer ili Influencerica je jedna od rije\u010di koju je u dana\u0161nje vrijeme \u010dak i u svakodnevnom razgovoru vrlo te\u0161ko izbje\u0107i. Rije\u010d je o pojmu koji dolazi od istoimene engleske rije\u010di koja zna\u010di utjecaj, a u ovom smislu ozna\u010dava osobu koja utje\u010de na svoju okolinu i ljude u njoj na odre\u0111eni na\u010din.<\/p>\n\n\n\n

Influencera je sve vi\u0161e i njihova je mo\u0107 na dru\u0161tvenim mre\u017eama sve ve\u0107a. Sada nije rije\u010d niti samo o sporta\u0161ima, glumcima i drugim celebrity osobama koje su objavljivanjem na dru\u0161tvenim mre\u017eama stvarale trendove \u2013 danas trendove stvaraju influenceri i influencerice od kojih je ve\u0107ina na po\u010detku karijere bila anonimna i nepoznata \u0161iroj javnosti.<\/p>\n\n\n\n

Dana\u0161nji svijet tehnologije i mogu\u0107nost objavljivanja na mnogim dru\u0161tvenim mre\u017eama i platformama kao \u0161to su Tik Tok<\/a>, YouTube, Instagram i sli\u010dno, otvorio je \u0161irom vrata svakome tko je bio voljan podijeliti neko svoje znanje s drugima, nekome s odli\u010dnim smislom za humor ili kulinarskim sposobnostima. A, na kraju pri\u010de mnogo toga se svelo i na marketing.<\/p>\n\n\n\n

Influencerica \u2013 \u017eena koja mijenja tu\u0111e \u017eivote<\/strong><\/h2>\n\n\n
\n
\"influencerica\"
Foto: Pixabay<\/figcaption><\/figure><\/div>\n\n\n

Kad govorimo o influencericama<\/strong> onda govorimo o \u017eenskim osobama koje imaju odre\u0111en utjecaj na ljude i na njihovo razmi\u0161ljanje koje se oblikuje kao rezultat njihovog objavljivanja razli\u010ditih sadr\u017eaja, komentiranja tih sadr\u017eaja i op\u0107enito stava kojeg imaju govore\u0107i o njemu. Njihov utjecaj je ogroman jer sve vi\u0161e djevojaka i \u017eena svoje uzore tra\u017ei u uspje\u0161nim i poznatim \u017eenama, u \u017eelji da postanu sli\u010dne njima. Zbog toga neke influencerice imaju ogroman utjecaj na \u017eivote \u017eena diljem svijeta i dok je nekima interes za njihove fanove stvaran te bri\u017eno biraju \u0161to i kako objavljuju, mnoge influencerice svoje platforme koriste kao izvor prihoda, bez zna\u010dajnijih kontakata sa svojim pratiteljima.<\/p>\n\n\n\n

Razlike me\u0111u influencerima op\u0107enito jesu velike, jer nisu svi influenceri jednako bitni i me\u0111u njima je ve\u0107inom uvrije\u017eena podjela na male, srednje i velike influencere. U svijetu influencinga<\/strong> ipak dominiraju \u017eene pa su neke influencerice vrlo mo\u0107ne i imaju ogroman utjecaj na \u0161iroke mase.<\/p>\n\n\n\n

Najja\u010de influencerice nalaze se na platformama Instagramu, Twitteru i YouTube-u<\/a> i zara\u0111uju od svojih objava tj. postova i grade karijeru na njima. Mnoge od njih imaju milijunske pratitelje i gledatelje stoga nije \u010dudno da imaju veliki utjecaj na njih i da im dru\u0161tvene platforme postaju sredstvo zarade preko marketin\u0161kih tvrtki.<\/p>\n\n\n\n

Najjeftinija vrsta marketinga naziva se influencer marketing <\/strong>a rije\u010d je o marketingu koji se svakodnevno odvija putem dru\u0161tvenih mre\u017ea, a koji se oslanja na influencere i njihovu povezanost s pratiteljima. Influencerice su ve\u0107inom orijentirane prema \u017eenskoj populaciji jer kao pripadnice iste, s njima mogu dijeliti teme koje su vezane samo uz \u017eene. Naravno, ovdje govorimo o ve\u0107ini influencerica jer neke od njih imaju sadr\u017eaj vezan uz oba roda, kao na primjer influencerice koje su orijentirane na kulinarstvo ili umjetnost, dok u posljednje vrijeme nije rijetkost ni da promoviraju sadr\u017eaje kao \u0161to su najbolja online casina<\/a>, a u vrijeme velikih nogometnih natjecanja \u010dak i sportsko kla\u0111enje, kada i mnoge \u017eene pokazuju iznimno zanimanje za ishod utakmica hrvatske reprezentacije.<\/p>\n\n\n

\n
\"Influencerica\"
Foto: Pixabay<\/figcaption><\/figure><\/div>\n\n\n

Influencerice za modu, putovanja, kozmetiku i sve drugo \u0161to vam padne na pamet<\/strong><\/h2>\n\n\n\n

Influencericom se ne mo\u017ee postati preko no\u0107i, a mnoge od njih su svoje karijere na dru\u0161tvenim mre\u017eama gradile godinama, upoznavaju\u0107i svoje fanove, komuniciraju\u0107i s njima i stvaraju\u0107i bliskost koja \u0107e im kasnije donijeti slavu.<\/p>\n\n\n\n

1. Beauty influencerice<\/h3>\n\n\n\n

Velik broj influencerica orijentiran je na sadr\u017eaj koji zanima isklju\u010divo \u017eene, a rije\u010d je o \u0161minki, nakitu, odje\u0107i i sli\u010dno. Posebno jake i mo\u0107ne influencerice su beauty influencerice,<\/strong> a trenutno najmo\u0107nija od njih je Kylie Jenner<\/a><\/strong>. Nevjerojatni iznos od gotovo milijun eura kojeg ona zaradi po svakoj objavi i s vi\u0161e od 200 milijuna pratitelja iz \u010ditavog svijeta \u010dini je najbogatijom millennials<\/em> influencericom. I sama je vlasnica Kylie Cosmetics brenda, a svaki proizvod kojeg ona reklamira ru\u0161i rekorde prodaje pa se mnoge marketin\u0161ke tvrtke ne libe investirati u nju znaju\u0107i da \u0107e vi\u0161estruko zaraditi na toj suradnji.<\/p>\n\n\n\n

Sljede\u0107e beauty ime je Huda Kattan<\/a><\/strong>, koja se na listi top influencerica nalazi ve\u0107 vi\u0161e od deset godina i koja je svoj brend izgradila iz vlastitih tutoriala za \u0161minkanje, nemaju\u0107i privilegiju poznatog prezimena i reality showa kao njena kolegica Kylie.<\/p>\n\n\n\n

2. Fitness influencerica<\/h3>\n\n\n\n

Osim beauty influencerica, kojih je zaista mnogo na mre\u017eama, tu su tako\u0111er i fitness influencerice, <\/strong>me\u0111u kojima je na prvo mjesto \u010dvrsto zasjela Kayla Itsines koju mnogi \u010desto nazivaju fitness kraljicom. Ona u stvarnosti \u017eivi na\u010din \u017eivota koji promovira, a njena aplikacija za treniranje i program za mr\u0161avljenjem Bikini Body Guide<\/a> donose joj ogromne prihode. Osim toga, velik novac zara\u0111uje sponzoriranjem brendova zdrave hrane, fitness opreme i sli\u010dno.<\/p>\n\n\n\n

3. Fashion influencerice<\/h3>\n\n\n\n

Ne\u0161to manje bogate, ali jednako poznate su i fashion influencerice <\/strong>od kojih \u0107ete odmah prepoznati imena poput Alexa Chung, Chiara Ferragni ili Maya Wyh. Ovo su djevojke koje zara\u0111uju velike novce reklamiranjem odjevnih brendova, ali zadr\u017eavaju\u0107i svoj stil i na\u010din na koji kombiniraju odje\u0107u potpuno osobnim, jer to je ono \u0161to ih je i dovelo do mjesta na kojem jesu. Ove djevojke se trude ostati uklju\u010dene u modne trendove i ako ih pratite ne\u0107ete pogrije\u0161iti slu\u0161aju\u0107i njihove modne preporuke.<\/p>\n\n\n\n

4. Travel influencerice <\/h3>\n\n\n\n

Influencerice imaju jake snage i u segmentima travel influencinga<\/strong>, a ovdje se posebno iskazala Jennifer Mel Tuffen koja je najpoznatija po svojim prekrasnim slikama punim boja i koja je napravila vlastitu aplikaciju nazvanu izkiz Cam. Tu su jo\u0161 Carin Olsson, Lauren Bullen i mnoge druge.<\/p>\n\n\n\n

5. Food influencerice <\/h3>\n\n\n\n

Ni\u0161ta manje bitne, ali s mnogo manjom zaradom su i \u017eene iz svijeta food influencinga. <\/strong>Govorimo o food blogericama koje su svoje karijere posvetile izgradnji kulinarskih carstava i koje ima ju na stotine tisu\u0107a vjernih pratitelja. Ashley Alexander je influencerica za hranu s najvi\u0161e pratitelja, a u stopu je prate Ashley, Caitlin Greene, Francesca i druge.<\/p>\n\n\n\n

Influencerice i njihova poslovna carstva<\/strong><\/h2>\n\n\n\n

Sve gore navedene influencerice, kao i one koje nismo nabrojali, pokazuju kolika mo\u0107 le\u017ei u njihovim rukama i koliko velik utjecaj one imaju na \u017eivote ljudi koji ih prate na dru\u0161tvenim mre\u017eama. \u0160tovi\u0161e, mnoge od njih su i drasti\u010dno utjecale na mnoge ljude u pozitivnom smislu. Mnoge se fitness influencerice ponose pratiteljima koji su promijenili \u017eivotne navike i tjelesni izgled nabolje radi njih, a mnoge food blogerice su pomogle ljudima promijeniti na\u010din na koji kuhaju i utjecale na njihovo zdravlje na pozitivan na\u010din. To je prava mo\u0107 influencinga<\/strong> koju treba iskoristiti.<\/p>\n\n\n\n

Influencerice u potpunosti \u017eive od sponzorstva<\/a>, to jest reklamiranja proizvoda na svojim dru\u0161tvenim profilima. Ova vrsta marketinga njima je najjednostavnija, a vrlo je efikasna za tvrtke koje moraju prezentirati prodavati svoje proizvode. Nakon uspje\u0161nog pokretanja karijere mnoge se influencerice odlu\u010de i na pokretanje proizvodnje svojih vlastitih proizvoda \u010dime postaju jo\u0161 bogatije i poznatije.<\/p>\n\n\n\n

Me\u0111u njima naravno ima i influencerica entuzijasta, ali njihov je broj zanemariv. Rije\u010d je o \u017eenama koje su posve\u0107enije kreiranju ozbiljnog sadr\u017eaja, a manje reklamiranju tu\u0111ih proizvoda, jer je njima njihov profil na dru\u0161tvenoj mre\u017ei uistinu i jedino namijenjen zbli\u017eavanju s istomi\u0161ljenicima i ljudima koji vole iste stvari kao one.<\/p>\n\n\n\n

Postoji li koja influencerica u Hrvatskoj?<\/strong><\/h2>\n\n\n
\n
\"Influencerica\"
Foto: Pixabay<\/figcaption><\/figure><\/div>\n\n\n

\u0160to se ti\u010de influencerica u Hrvatskoj ve\u0107ina njih su ustvari poznate osobe iz javnog \u017eivota kao \u0161to su pjeva\u010dice Severina Koji\u0107, Lana Jur\u010devi\u0107 i Maja \u0160uput, glumica Sonja Kova\u010d i Ella Dvornik, poznata k\u0107er jo\u0161 poznatijeg oca. One objavljuju slike i do\u017eivljaje s putovanja, izlazaka i drugih doga\u0111aja, a nerijetko dijele i stvari iz privatnog \u017eivota te svojih hobija<\/a>. No, one konkretno nisu usmjerene na neku odre\u0111enu tematiku. One jesu influencerice jer svojim pona\u0161anjem utje\u010du na pratitelje, ali rijetko plasiraju konkretan sadr\u017eaj i rje\u0111e komuniciraju s fanovima jer ve\u0107 imaju karijere u drugim segmentima.<\/p>\n\n\n\n

Jedna od hrvatskih influencerica koje imaju profil iz domene onoga \u010dime se stvarno bavi u \u017eivotu je Amadea Muse,<\/a> beauty influencerica i viza\u017eistica koja dijeli savjete o \u0161minkanju, prati novosti vezane uz beauty trendove, ali sa svojim pratiteljima dijeli i trenutke iz svog obiteljskog \u017eivota. Takvim profilom na mre\u017eama definitivno odgovara pojmu prave influencerice.<\/p>\n\n\n\n

Zaklju\u010dak jest da influencerice imaju velik utjecaj na svoje fanove i da preko svojih profila mogu izgraditi karijere i obogatiti se. No to je zahtjevan posao koji tra\u017ei posve\u0107enost, redovno objavljivanje i strpljivost pa samo najupornije i najposve\u0107enije postaju prave influencerice u smislu rije\u010di \u2013 poslovne \u017eene koje grade svoj brend i biraju sadr\u017eaj koji objavljuju, a vole biti bliske sa svojim fanovima.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Influencer ili Influencerica je jedna od rije\u010di koju je u dana\u0161nje vrijeme \u010dak i u svakodnevnom razgovoru vrlo te\u0161ko izbje\u0107i. Rije\u010d je o pojmu koji dolazi od istoimene engleske rije\u010di koja zna\u010di utjecaj, a u ovom smislu ozna\u010dava osobu koja utje\u010de na svoju okolinu i ljude u njoj na odre\u0111eni na\u010din. Influencera je sve vi\u0161e […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":46,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"rank_math_lock_modified_date":false,"footnotes":""},"categories":[60],"tags":[],"class_list":{"0":"post-45","1":"post","2":"type-post","3":"status-publish","4":"format-standard","5":"has-post-thumbnail","7":"category-internet"},"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/mojblog.hr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/45"}],"collection":[{"href":"https:\/\/mojblog.hr\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/mojblog.hr\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/mojblog.hr\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/mojblog.hr\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=45"}],"version-history":[{"count":5,"href":"https:\/\/mojblog.hr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/45\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2522,"href":"https:\/\/mojblog.hr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/45\/revisions\/2522"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/mojblog.hr\/wp-json\/wp\/v2\/media\/46"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/mojblog.hr\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=45"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/mojblog.hr\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=45"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/mojblog.hr\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=45"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}