Kako napraviti blog i zarađivati na internetu u 2023. godini?

Foto: Shutterstock

Pokretanje bloga može biti isplativ i unosan posao koji pruža uzbudljive prilike u životu. Putem bloga možete se predstaviti kao stručnjak u svom području, honorarno zaraditi i povezati se s istomišljenicima koji dijele vaše misli i ljubav prema hobiju.

U ovom članku pokazat ćemo kako napraviti blog u 2023. godini i početi zarađivati na internetu.

Odaberite naziv svog bloga

Ime vašeg bloga je ono što će čitatelji prvo vidjeti, pa bi idealno bilo predstaviti teme o kojima ćete pisati. To bi moglo biti vaše vlastito ime, ime vaše kompanije, kombinacija riječi… Prije nego što krenete s učenjem kako napraviti blog u 2023. godini, vrlo je bitno da smislite ime domene.

Pobrinite se da vaš glavni fokus bude dovoljno specifičan kako bi privukli određenu publiku i da ih potaknete da nastave čitati dalje. News portala ima i previše pa je pitanje bi li im takav sadržaj bio zanimljiv i potreban za čitanje. Naziv bloga možete uvijek promijeniti. Dovoljno je da kupite novu domenu (10-20$) i postavite novi logo na vaš sajt. 

Domenu možete kupiti na najpoznatijim registrima domena: Namecheap.com i  namesilo.com

Postavite svoj blog na server

Drugi korak u pokretanju bloga je da odaberete kvalitetan server i vaš blog će biti na internetu.

Što je web hosting?

Kako bi vaša web stranica bila dostupna drugim ljudima na internetu, potreban vam je hosting. Hosting čuva sve slike, tekstove i fajlove vaše web stranice na svom prostoru koji je dobro zaštićen. Web hosting možete naći od par dolara na mjesečnoj razini, ali glavno pitanje je koliko su pouzdani takvi serveri i jesu li izloženi hakerskim napadima.

Prilikom pokretanja bloga jedna od najvažnijih investicija je kupovina kvalitetnog hostinga. Zadnjih nekoliko godina među najpopularnijim hosting kompanijama su: Bluehost, Dreamhost i Siteground. Za početak možete odabrati neki od najjeftinijih paketa, jer se ne očekuje veliki promet prvih mjeseci. Postepeno možete nadograđivati server.

Dizajnirate svoj blog sa gotovim WordPress temama

Sada kada smo prošli kroz ključne faze kako napraviti blog u 2023. godini, vrijeme da se malo više zabavimo s finesama. Dizajniranje vašeg bloga je trenutak kada biste mogli osjećati leptiriće u stomaku, jer je to jedan od posljednjih koraka prije glavne promocije.

Danas, svaki server ima skripte za brzu instalaciju WordPress-a. Tako da vam tehničko predznanje nije potrebno, prilikom instalacije WordPressa, server će vam ponuditi besplatne teme. Ukoliko vam ne odgovara ni jedan od besplatnih prijedloga, svoj budući dizajn potražite na platformi themeforest.net koja ima veliki izbor i najčešća cijena gotovih tema je 59$.

Zašto je dizajn bloga toliko važan?

Čak i ako vama nije baš toliko stalo do dizajna, vaši čitatelji mogu dramatično promijeniti svoje ponašanje na temelju izgleda vašeg bloga.

Zapravo, tijekom studije iz 2012. godine koju su proveli Google i Sveučilište u Baselu, istraživači su otkrili da korisnici procjenjuju estetsku ljepotu web stranice u samo nekoliko sekundi. 

Dobar dizajn bloga gradi povjerenje. Govori ljudima da vam je dovoljno stalo do vašeg bloga da bi izgledao lijepo. To ne znači da trebate lude animacije ili gomilu boja. Najbolji dizajn je što jednostavniji.

Napišite svoj prvi blog post

Tekstove čitate jer vam je stalo do onoga što piše. Stvaranje visokokvalitetnog sadržaja je ono što će vam donijeti čitatelje i pomoći vam da na kraju zaradite novac. Prije nego počnete s pisanjem, trebate odgovoriti na jedno jednostavno pitanje… Zašto?

  • Zašto bi drugi ljudi trebali čitati o onome što pišete?

Ako želite ozbiljnije zaraditi od svog bloga, malo istražite postoji li potražnja na tržištu za vašu temu. Traže li ljudi aktivno ono o čemu želite pisati? Nakon što odaberete temu za blog, smislite 5-10 ključnih fraza ili tema bloga unutar te teme o kojoj biste pisali. Ukoliko želite pokrenuti blog o sviranju gitare, možete pisati o najboljim knjigama o gitari, kako svirati gitaru, akordi za početnike, koju gitaru kupiti itd.

Možete koristiti alate za istraživanje ključnih riječi kako bi prošili svoju bazu tema za tekstove. Neki od najpoznatijih alata su semrush.com, ahrefs.com, kwfinder.com, seranking.com.

Također, možete pogledati o čemu konkurenti pišu pa njihove teme puno bolje obraditi. 

Kada budete objavljivali svoj prvi tekst, vodite računa da to bude dizajnerski sređeno. Dodajte podnaslove i slike unutar teksta. Besplatne fotografije možete naći na sajtovima kao što su freepik.com, unsplash.com, pixabay.com…

Promovirajte svoj blog i privucite više čitatelja

Za početak koristite društvene mreže za promoviranje vašeg bloga. Očigledno, prvo mjesto na kojem se trebate promovirati su Facebook, Twitter, LinkedIn, Reddit… Bez obzira koja platforma najbolje odgovara vašoj temi i interesima publike, ona je prava za vas. 

Jedna od najboljih stvari kod pokretanja bloga jest da se pridružite zajednici drugih blogera koji vole pomagati jedni drugima. Razmjena tekstova sa drugim blogerima najbolji je način za povezivanje s već uspostavljenom publikom. 

Postoji razlog zašto je ova točka na kraju ovog vodiča. Osim, ako već negdje nemate veliku publiku, ne možete očekivati da ćete odmah zaraditi. Unovčavanje bloga ne bi trebao biti fokus br. 1 u ovom trenutku, već nešto na čemu treba raditi.

Sada kada ste naučili kako napraviti blog, donosimo i nekoliko savjeta za zaradu na internetu od bloga, kada on bude imao dovoljnu čitanost.

Dodatni načini za zaradu kroz blog:

Prodaja sponzoriranih članaka. Kada steknete određen broj mjesečnih posjetitelja dobivat ćete upite. Cijena sponzoriranih članaka može ići od 10-20 eura naviše, ovisno o tome koliko posjete imate i koji su izvori posjetitelja.

Google Adsense i slične platforme. Tradicionalno CPC ili CPM oglašavanje ne postaje vrlo profitabilno sve dok ne privučete veliki broj čitatelja na mjesečnoj razini. No, to je jedan od najlakših načina da zaradite novac od svog prometa bez puno dodatnog truda – samo postavite sebi ispravna očekivanja.

U konačnici razvoj uspješnog bloga se svodi na uzbuđenje i angažman. Ako želite da ljudi čitaju ono što pišete, morate im dati razlog za to. Pišite uzbudljiv sadržaj, povežite se s ljudima u svojoj branši i s entuzijazmom podijelite ono na čemu radite.

Slijedi promet, monetizacija i sve ostalo.