Internet,Popularno

Influencerica – što to zapravo znači?

Influencer je jedna od riječi koju je u današnje vrijeme čak i u svakodnevnom razgovoru vrlo teško izbjeći. Riječ je o pojmu koji dolazi od istoimene engleske riječi koja znači utjecaj, a u ovom smislu označava osobu koja utječe na svoju okolinu i ljude u njoj na određeni način.

Influencera je sve više i njihova je moć na društvenim mrežama sve veća. Sada nije riječ niti samo o sportašima, glumcima i drugim celebrity osobama koje su objavljivanjem na društvenim mrežama stvarale trendove – danas trendove stvaraju influenceri i influencerice od kojih je većina na početku karijere bila anonimna i nepoznata široj javnosti.

Današnji svijet tehnologije i mogućnost objavljivanja na mnogim društvenim mrežama i platformama kao što su Tik Tok, YouTube, Instagram i slično, otvorio je širom vrata svakome tko je bio voljan podijeliti neko svoje znanje s drugima, nekome s odličnim smislom za humor ili kulinarskim sposobnostima. A, na kraju priče mnogo toga se svelo i na marketing.

Influencerica – žena koja mijenja tuđe živote

Kad govorimo o influencericama onda govorimo o ženskim osobama koje imaju određen utjecaj na ljude i na njihovo razmišljanje koje se oblikuje kao rezultat njihovog objavljivanja različitih sadržaja, komentiranja tih sadržaja i općenito stava kojeg imaju govoreći o njemu. Njihov utjecaj je ogroman jer sve više djevojaka i žena svoje uzore traži u uspješnim i poznatim ženama, u želji da postanu slične njima. Zbog toga neke influencerice imaju ogroman utjecaj na živote žena diljem svijeta i dok je nekima interes za njihove fanove stvaran te brižno biraju što i kako objavljuju, mnoge influencerice svoje platforme koriste kao izvor prihoda, bez značajnijih kontakata sa svojim pratiteljima.

Razlike među influencerima općenito jesu velike, jer nisu svi influenceri jednako bitni i među njima je većinom uvriježena podjela na male, srednje i velike influencere. U svijetu influencinga ipak dominiraju žene pa su neke influencerice vrlo moćne i imaju ogroman utjecaj na široke mase.

Najjače influencerice nalaze se na platformama Instagramu, Twitteru i YouTube-u i zarađuju od svojih objava tj. postova i grade karijeru na njima. Mnoge od njih imaju milijunske pratitelje i gledatelje stoga nije čudno da imaju veliki utjecaj na njih i da im društvene platforme postaju sredstvo zarade preko marketinških tvrtki.

Najjeftinija vrsta marketinga naziva se influencer marketing a riječ je o marketingu koji se svakodnevno odvija putem društvenih mreža, a koji se oslanja na influencere i njihovu povezanost s pratiteljima. Influencerice su većinom orijentirane prema ženskoj populaciji jer kao pripadnice iste, s njima mogu dijeliti teme koje su vezane samo uz žene. Naravno, ovdje govorimo o većini influencerica jer neke od njih imaju sadržaj vezan uz oba roda, kao na primjer influencerice koje su orijentirane na kulinarstvo ili umjetnost.

Influencerice za modu, putovanja, kozmetiku i sve drugo što vam padne na pamet

Influencericom se ne može postati preko noći, a mnoge od njih su svoje karijere na društvenim mrežama gradile godinama, upoznavajući svoje fanove, komunicirajući s njima i stvarajući bliskost koja će im kasnije donijeti slavu.

Velik broj influencerica orijentiran je na sadržaj koji zanima isključivo žene, a riječ je o šminki, nakitu, odjeći i slično. Posebno jake i moćne influencerice su beauty influencerice, a trenutno najmoćnija od njih je Kylie Jenner. Nevjerojatni iznos od gotovo milijun eura kojeg ona zaradi po svakoj objavi i s više od 200 milijuna pratitelja iz čitavog svijeta čini je najbogatijom millennials influencericom. I sama je vlasnica Kylie Cosmetics brenda, a svaki proizvod kojeg ona reklamira ruši rekorde prodaje pa se mnoge marketinške tvrtke ne libe investirati u nju znajući da će višestruko zaraditi na toj suradnji.

Sljedeće beauty ime je Huda Kattan, koja se na listi top influencerica nalazi već više od deset godina i koja je svoj brend izgradila iz vlastitih tutoriala za šminkanje, nemajući privilegiju poznatog prezimena i reality showa kao njena kolegica Kylie.

Osim beauty influencerica, kojih je zaista mnogo na mrežama, tu su također i fitness influencerice, među kojima je na prvo mjesto čvrsto zasjela Kayla Itsines koju mnogi često nazivaju fitness kraljicom. Ona u stvarnosti živi način života koji promovira, a njena aplikacija za treniranje i program za mršavljenjem Bikini Body Guide donose joj ogromne prihode. Osim toga, velik novac zarađuje sponzoriranjem brendova zdrave hrane, fitness opreme i slično.

Nešto manje bogate, ali jednako poznate su i fashion influencerice od kojih ćete odmah prepoznati imena poput Alexa Chung, Chiara Ferragni ili Maya Wyh. Ovo su djevojke koje zarađuju velike novce reklamiranjem odjevnih brendova, ali zadržavajući svoj stil i način na koji kombiniraju odjeću potpuno osobnim, jer to je ono što ih je i dovelo do mjesta na kojem jesu. Ove djevojke se trude ostati uključene u modne trendove i ako ih pratite nećete pogriješiti slušajući njihove modne preporuke.

Influencerice imaju jake snage i u segmentima travel influencinga, a ovdje se posebno iskazala Jennifer Mel Tuffen koja je najpoznatija po svojim prekrasnim slikama punim boja i koja je napravila vlastitu aplikaciju nazvanu izkiz Cam. Tu su još Carin Olsson, Lauren Bullen i mnoge druge.

Ništa manje bitne, ali s mnogo manjom zaradom su i žene iz svijeta food influencinga. Govorimo o food blogericama koje su svoje karijere posvetile izgradnji kulinarskih carstava i koje ima ju na stotine tisuća vjernih pratitelja. Ashley Alexander je influencerica za hranu s najviše pratitelja, a u stopu je prate Ashley, Caitlin Greene, Francesca i druge.

Influencerice i njihova poslovna carstva

Sve gore navedene influencerice, kao i one koje nismo nabrojali, pokazuju kolika moć leži u njihovim rukama i koliko velik utjecaj one imaju na živote ljudi koji ih prate na društvenim mrežama. Štoviše, mnoge od njih su i drastično utjecale na mnoge ljude u pozitivnom smislu. Mnoge se fitness influencerice ponose pratiteljima koji su promijenili životne navike i tjelesni izgled nabolje radi njih, a mnoge food blogerice su pomogle ljudima promijeniti način na koji kuhaju i utjecale na njihovo zdravlje na pozitivan način. To je prava moć influencinga koju treba iskoristiti.

Influencerice u potpunosti žive od sponzorstva, to jest reklamiranja proizvoda na svojim društvenim profilima. Ova vrsta marketinga njima je najjednostavnija, a vrlo je efikasna za tvrtke koje moraju prezentirati prodavati svoje proizvode. Nakon uspješnog pokretanja karijere mnoge se influencerice odluče i na pokretanje proizvodnje svojih vlastitih proizvoda čime postaju još bogatije i poznatije.

Među njima naravno ima i influencerica entuzijasta, ali njihov je broj zanemariv. Riječ je o ženama koje su posvećenije kreiranju ozbiljnog sadržaja, a manje reklamiranju tuđih proizvoda, jer je njima njihov profil na društvenoj mreži uistinu i jedino namijenjen zbližavanju s istomišljenicima i ljudima koji vole iste stvari kao one.

Influencerice u Hrvatskoj – postoje li?

Što se tiče influencerica u Hrvatskoj većina njih su ustvari poznate osobe iz javnog života kao što su pjevačice Severina Kojić, Lana Jurčević i Maja Šuput, glumica Sonja Kovač i Ella Dvornik, poznata kćer još poznatijeg oca. One objavljuju slike i doživljaje s putovanja, izlazaka i drugih događaja, a nerijetko dijele i stvari iz privatnog života. No, one konkretno nisu usmjerene na neku određenu tematiku. One jesu influencerice jer svojim ponašanjem utječu na pratitelje, ali rijetko plasiraju konkretan sadržaj i rjeđe komuniciraju s fanovima jer već imaju karijere u drugim segmentima.

Jedna od hrvatskih influencerica koje imaju profil iz domene onoga čime se stvarno bavi u životu je Amadea Muse, beauty influencerica i vizažistica koja dijeli savjete o šminkanju, prati novosti vezane uz beauty trendove, ali sa svojim pratiteljima dijeli i trenutke iz svog obiteljskog života. Takvim profilom na mrežama definitivno odgovara pojmu prave influencerice.

Zaključak jest da influencerice imaju velik utjecaj na svoje fanove i da preko svojih profila mogu izgraditi karijere i obogatiti se. No to je zahtjevan posao koji traži posvećenost, redovno objavljivanje i strpljivost pa samo najupornije i najposvećenije postaju prave influencerice u smislu riječi – poslovne žene koje grade svoj brend i biraju sadržaj koji objavljuju, a vole biti bliske sa svojim fanovima.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *