Ljepota,Popularno,Zdravlje

Kako prestati gristi nokte?

Prestati gristi nokte uistinu nije lako. Ova je ružna navika jednako rasprostranjena među djecom i odraslima i nije je se jednostavno riješiti. Mnogi se pitaju kako se riješiti ove iritantne navike i napokon imati lijepe i njegovane nokte – kako zbog izgleda, tako zbog zdravlja.

Mi vam u tome želimo pomoći pa ćemo s vama podijeliti bitne informacije i savjete. Odgovore o tome zašto grizemo nokte, kako to prestati činiti i koje će nam metode pomoći u tome, pročitajte u nastavku teksta.

Onihofagija – stručan naziv za grizenje noktiju 

Grizenje noktiju je navika koju većina djece i mladih razvije u dobi od 8 do 18 godina. Još nevjerojatnija činjenica vezana uz to je da gotovo trećina te djece i mladih nastavlja gristi nokte i u odrasloj dobi. Što dulje njegujemo neku naviku, to je teže riješiti je se. Zbog toga je bitno da se aktivno krenete baviti tim problemom što prije!

S obzirom na to da je grizenje noktiju kompulzivna navika, ona je najčešće izvan kontrole osobe koja to radi i ta osoba mnogo puta nije svjesna da to radi u tom trenutku. Ovakve navike najčešće dolaze u fokus kad nam netko drugi na to skrene pažnju – nije rijetkost da osoba niti ne zna da grize nokte kada to radi. 

Iako uzroci grizenja noktiju nisu poznati, većina sociologa je utvrdila da kod djece nije riječ o neurozi već o kopiranju drugih. Ovisno o tome s kim se djeca druže, a često se nalaze i u okruženju odraslih osoba, ona promatraju tuđe uzorke ponašanja i ponavljaju ih. Dakle, djeca kopiraju navike drugih i vrlo je vjerojatno da je dijete počelo gristi nokte nakon što je vidjelo neku osobu stariju od nje da to radi. Ovdje govorimo o teoriji socijalnog učenja koja tvrdi da djeca u mnogočemu kopiraju odrasle osobe.

Što se tiče grizenja noktiju kod odraslih osoba, uzroci te navike nisu potpuno utvrđeni. Iako neki sociolozi misle da su odrasli koji grizu nokte to nastavili činiti kao što su to radili i u djetinjstvu, neki se ipak vode mogućnošću da je grizenje noktiju kod odraslih način borbe sa stresom. Sitna kretanja koja ne zahtijevaju puno pažnje i mogu biti pasivna često su nešto čemu se okrenemo kada smo nervozni ili kada nam nešto smeta.

Posebno opasna navika vezana uz grizenje noktiju je grizenje kožice oko noktiju. Ova navika može izazvati ozbiljne zdravstvene probleme jer grizenje kožice, osim krvarenja i boli, može otvoriti put raznim bakterijskim infekcijama koje se teško liječe. U najgorim slučajevima ta kožica nikad normalno ne zaraste i nokat je podložan infekciji i ozlijedi. 

Svatko tko je ikad imao probleme s noktima zna koliko je teško regenerirati nokat iz korijena, stoga je ovo još jedan dobar razlog da prestanete gristi nokte. Ako ste mislili da je teško prestati gristi nokte, vjerujte da je prestati gristi kožicu oko noktiju još teže. 

S obzirom na to da se većina ljudi grizenja noktiju uspije riješiti u odrasloj dobi ipak postoji određeni postotak onih koji se još uvijek bore s time. Većina odraslih shvaća koliko je važno riješiti se ove grozne navike pa u tome i uspijevaju.

Posljedice grizenja noktiju nisu bezazlene

Iako mnogi ljudi ovaj zdravstveni problem smatraju bezazlenim on to nikako nije. Onihofagija može uzrokovati ozbiljne zdravstvene probleme. Čestim stavljanjem neopranih prstiju u usta podiže se rizik obolijevanja od prehlade i raznih infekcija, posebno jer se bakterije vole skrivati ispod noktiju. Tada može doći do infekcije tog područja, a ona se može proširiti i na druga mjesta.

Najčešće će se desiti razne probavne infekcije – ako konstantno imate neredovitu ili previše redovitu probavu, bol u želucu, refluks ili nešto slično… Moguće je da je to posljedica vašeg grickanja! Mozak je prvi korak u probavi, stoga morate biti svjesni i da će vaše grickanje potaknuti probavu jer vaše tijelo misli da jedete nešto. Stvaranje probavnih sokova bez ičega za probaviti je kobno za želudac kroz dulji period vremena. 

Osobitost ove navike je i kontinuirano trpljenje boli na mjestu grizenja jer to mjesto postaje osjetljivo (i vlažno) pa se razvijaju krvarenja i rane kojima ponekada trebaju dani da zacijele. Tako se povećava i mogućnost ozbiljne bakterijske infekcije jer bakterije se putem krvi mogu vrlo lako proširiti tijelom.

Razmislite samo o tome koje sve bakterije možete prenijeti u usta ili krvlju ako niste jako dobro oprali ruke nakon odlaska na toalet na poslu ili nakon večere u restoranu. Razmislite je li to ono što želite raditi svome tijelu.

Najbolji načini za prestanak grizenja noktiju

Svake se navike jako teško riješiti, ali ponekad je najbolji način za nestanak loše navike grizenja noktiju zamjenjivanje ove navike nekom zdravijom i boljom. 

Stres koji vas tjera na grizenje noktiju pokušajte iz svog organizma izbaciti na neki drugi način: vježbom, slušanjem glazbe, hobijem koji uključuje rad s prstima. Bitno je shvatiti svoju manu kao lošu i zamijeniti ju nečim vrednijim, što će vas osloboditi ne samo ove grozne navike već i stresa.

Nije loše reći nekome u kućanstvu ili nekome oko koga ste često da vas opomene svaki put kad vidi da grizete nokte i da imate ruke u ustima! 

Mali savjeti koji mogu pomoći u odvikavanju:

  • Pokušajte njegovati nokte i redovno ih kratiti kako bi izbjegli da ih kratite „zubima“
  • Nalijepite flastere na one nokte koje grizete jer će vas to podsjetiti da to ne smijete raditi, a i loš okus će vas odvratiti od daljnjeg grizenja
  • Pokušajte s vježbama disanja koje su se pokazale vrlo učinkovitima u liječenju od stresa i vodite se krilaticom „manje stresa – manje grizenja noktiju“
  • Naručite se na manikuru – jednom kad vam netko uredi nokte da budu lijepi i njegovani bit će vam žao upropastiti ih
  • Kupite kremu za ruke i nokte pa ih često mažite jer su istraživanja pokazala da suhoća ruku povećava želju za grizenjem
  • Pokušajte i s lakom protiv grizenja noktiju; nije skup, a možda vas njegov loš okus odvrati od te navike
  • Geliranje noktiju također može pomoći jer je vrlo teško gristi umjetne nokte i tipse
  • Namažite začine ili lak za nokte na vaše nokte – okus će svakako biti odbojan podsjetnik

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *