Hrana i piće,Zdravlje

Što jesti za doručak – 15 najzdravijih opcija

Što jesti za doručak često je pitanje ljudi koji žele promijeniti svoje nezdrave navike i dan započeti kvalitetnim jutarnjim obrokom. Dobro izbalansiran doručak izuzetno je zdrav početak dana i kroz njega se može konzumirati pregršt hranjivih tvari, vitamina, minerala, vlakana i ostalih nutrijenata koji su dobri za naše tijelo.

Ako ste osoba koja redovno jede doručak, ali niste razmišljali o tome da može biti kvalitetniji; ako uopće nemate doručak već vam je prvi obrok šalica crne kave; ako se svako jutro osjećate umorno i pospano gotovo do vremena ručka – ovo je članak namijenjen vama. 

Zašto je doručak važan obrok?

Preskakanje doručka vrlo je loša navika, a gore od toga je samo konzumacija nezdravih namirnica za doručak. Tijelo doručkom treba osigurati dovoljno energije za ostatak dana, a ovo je osobito važno jer smo veći dio dana na svom radnom mjestu i naša će učinkovitost biti mnogo veća ako smo pojeli kvalitetan doručak. Znanstveno je dokazano da su ljudi koji jedu doručak budniji i da postižu bolje rezultate, a to je posebno uočeno u školskim klupama jer djeca koja jedu doručak imaju bolje rezultate od onih koji ga preskaču.

Važno je napomenuti da se kroz doručak katkada može konzumirati previše šećera, što baš i nije zdrava opcija, a taj se šećer često krije u „ zdravim“ obrocima poput granole, zobenih pahuljica i pločica, a jako puno ga ima i u pecivima. 

Što jesti za doručak
Foto: Pixabay

Ako ne znate što jesti za doručak, imajte na umu da je potrebno unijeti tri glavna sastojka, fantastični trio: proteine, masti i ugljikohidrate koji obiluju vlaknima.

15 najzdravijih opcija doručka koji sadrži „fantastični trio“:

  • 1 šalica grčkog jogurta u koju treba dodati trećinu šalice granole i pola šalice voća po izboru (odličan izbor je bobičasto voće)
  • Tost s namazom od avokada, dva kuhana jaja i svježa rikula
  • Omlet napravljen od 3 bjelanjka i 1 žutanjka, nasjeckano povrće, četvrt šalice salse i pola nasjeckanog avokada
  • Chia puding (napravite ga večer prije kako bi ga jeli ohlađenog za doručak)
  • Muffin od cjelovitih žitarica i bobičasto voće (maline su odličan izbor)
  • Zobene pahuljice kuhane u mlijeku, s dodatkom orašastih plodova i 1 šalica nasjeckanog voća
  • Proteinski shake u kojem se nalazi proteinski prah, špinat, bobičasto voće i cimet
  • Smoothie od jagode i banane s bademovim mlijekom
  • Muesli s mlijekom ili kefirom (bogatstvo vitamina B, kalcija i proteina)
  • Svježi kravlji sir s vrhnjem i integralnim pecivom (birati vrhnje s manje masnoće)
  • Integralno pecivo sa sirnim namazom i dodatkom šunke i sira
  • Salata od svježeg voća – jabuka, dinja, naranča, kruška, banana i limun

Koje namirnice izbjegavati za doručak?

Hrana koju većina ljudi konzumira za doručak nije najbolji izbor, a vrlo često je riječ o lošim ugljikohidratima i namirnicama bogatim šećerom. Tost, slatka peciva, muffine i palačinke NISU dobar i zdrav doručak. 

Čak nije toliko problem što je riječ o ugljikohidratima već što je riječ SAMO o ugljikohidratima, bez trunke proteina, zdravih masnoća i vlakana. 

Također treba izbjegavati jako masne doručke kao što su pečena jaja i slanina, omlet sa sirom i slično.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.