Popularno,Zdravlje

Zašto djeca trebaju vježbati i kako vježbanje učiniti zabavnim

Svakodnevno kretanje i tjelovježba nužna je za svaki spol i svaku dob. Mnogim je ljudima vježbanje sastavni dio života i ne mogu ga zamisliti bez toga no moderno doba je donijelo veliku promjenu u život inače najaktivnije skupine ljudi – djece. 

Televizor, laptop, kompjuter, mobitel i svi drugi gadgeti pretvorili su velik dio živahne djece u ljubitelje sjedenja pred ekranima. Naravno, to nije dobro za njih i njihov razvoj, ali je vrlo teško djeci objasniti važnost vježbanja i pronaći način da im ono bude zabavnije. Takav sjedilački način života može imati vrlo negativan utjecaj na razvoj djeteta, i psihički i fizički, a može i utjecati na njihov društveni život.

Stručnjaci se slažu: minimalno vrijeme vježbanja kod djece trebalo bi biti 30 minuta dnevno.

Postoji mnogo razloga zašto bi djeca trebala vježbati i imati svakodnevnu fizičku aktivnost, a u nastavku teksta nalaze se najvažniji i najključniji za njihov razvoj.

1. Tjelovježba je blagotvorna za srce

Dio tjelovježbe za djecu svakako bi trebao uključivati kardiovaskularne vježbe koje će održati srce zdravim i povećati njegovu izdržljivost. Ovaj dio vježbanja može biti vrlo zanimljiv djeci jer se može odraditi na mnogo zabavnih načina. Kardio trening za dijete može uključivati trčanje, skakanje, puzanje i slično, a ako se i vi uključite u tjelovježbu dijete će to bez problema odraditi kroz igru. Za starije dijete odlično funkcionira i vijača kao vrlo zabavna vježba.

Osim što će ova vrsta vježbanja pogodovati zdravlju srca pozitivno će utjecati i na koordinaciju tijela.

2. Vježbanje jača mišiće

Jačanje mišića je također vrlo važno za razvoj djetetovog tijela stoga treba djelovati i na ovom području. Djeca mlađeg uzrasta mišiće vrlo lako mogu razviti kroz igru, a neke od zanimljivih ideja je oponašanje životinjskog hoda, potezanje ručnika u igri „tko je jači“ te sve vrste igre s užetom.

3. Vježbanje jača pluća

Tjelovježba vrlo dobro utječe i na razvoj dječjih pluća i disanje pa je važno pokušati dijete naučiti pravilnom disanju. Jednom kada dijete savlada dobru tehniku disanja popravit će mu se i koordinacija i ravnoteža. Također će doći i do povećanja razine koncentracije što će pozitivno utjecati na sve aspekte djetetovog života.

4. Vježbanje održava zdravu tjelesnu težinu

Djeca i tinejdžeri su u posljednjih nekoliko godina češće pogođeni ozbiljnim medicinskim problemima vezanim uz tjelesni izgled, a jedna od njih je i gojaznost. Gojaznost u djece je vrlo raširena, a upravo je redovna tjelovježba način pomoću kojeg se može utjecati na to stanje, čime se podiže djetetovo samopouzdanje i uklanja mogućnost razvoja depresivnog stanja.

Aktivna djeca troše kalorije koje unose i nisu opterećena viškom kilograma.

5. Vježbanje štiti od ozljeda

Iako vam se ovo možda čini neobičnim jer ste prvo pomislili kako vježbanje može dovesti do ozljeda, istina je upravo suprotna: tjelovježba utječe na kosti i njihov razvoj, jača srce i cirkulaciju te učvršćuje tijelo. Upravo se na taj način jača djetetovo tijelo i smanjuje mogućnost pojave ozljede.

6. Vježbanje pozitivno utječe na rad mozga

Znanstvenici su još davno dokazali da fizičko kretanje utječe na rad mozga i to tako što potiče rast i razvoj moždanih stanica. Razlog je bolja prokrvljenost mozga i cirkulacija, što je posljedica vježbanja, a najbolja potvrda za to su aktivna djeca jer se na njihovom ponašanju vidi koliko im je važna tjelovježba. Takva djeca bolje spavaju, sretnija su i kreativnija te puna samopouzdanja i britkosti.

7. Tjelovježba podiže imunitet

Vježbanje ima veliki utjecaj na tijelo i jačanje tijela pa se time podiže razina otpornosti na razne bolesti i pozitivno utječe na zdravlje. Djeca koja su aktivna i snažnija bolje se bore protiv bolesti jer imaju jači imunitet i jer im tijelo bolje funkcionira.

8. Tjelovježba utječe na zdravlje kostiju

Vježbanje u mlađoj dobi vrlo je bitno za prevenciju potencijalnih problema vezanih uz zdravlje koštanog, ali i lokomotornog sustava. S obzirom na to da kosti reagiraju na vježbanje i pritisak tijekom vježbanja djeca već od rane dobi mogu utjecati na njihov rast i razvoj. Pritiskom kosti izgrađuju još više stanica, a to znači da kosti postaju gušće i čvršće. Tako se unaprijed sprječavaju potencijalne bolesti kosti i smanjuje mogućnost ozljeda. 

9. Djeca koja vježbaju imaju bolji i čvršći san

Tjelovježba je jako važna za kvalitetan san. Redovno kretanje i vježbanje u vremenu od barem 30 minuta dnevno osigurat će čvrst i kvalitetan san djetetu i time pozitivno utjecati na njegov razvoj. Spavanje nije važno samo za fizičko zdravlje i odmor već je bitno i za mentalni odmor.

10. Aktivna djeca su često uspješnija u učenju

Mnogi roditelji nisu svjesni koliko veliki učinak redovno vježbanje može imati na njihovo dijete. Poznato je da vježbanje pospješuje rast moždanih stanica, ali ono utječe i na njihovo grananje koje je bitno jer omogućuje međusobno povezivanje moždanih stanica. Time se pojačava motiviranost za učenje i poboljšavaju kognitivne sposobnosti djeteta.

S obzirom na to da vježbanje povećava prokrvljenost mozga i time omogućuje dovod kisika i glukoze u mozak, djeca će imati veću koncentraciju, veći fokus i bolje će svladavati sve zadatke.

11. Vježbanje podiže samopouzdanje

Djeca koja vježbaju ili se bave sportom obično imaju puno više pouzdanja u sebe same i zadovoljnija su sama sobom. Vježbanje utječe i na tijelo i jakost, ali i na izgled tijela, što je vrlo važno za psihološki razvoj djeteta.

12. Vježbanje smanjuje vrijeme provedeno za ekranom

U današnje doba, djeca su svakodnevno okružena raznim ekranima i imaju razne gadgete koji ih postavljaju u sedimentarni ili sjedilački položaj. Tjelovježba će im pomoći da se maknu iz tog položaja i da se više kreću. To vrlo pozitivno utječe na njihovo zdravlje i na kralježnicu.

Kako motivirati dijete na vježbanje?

Neka djeca jako ne vole vježbanje pa ih je teško nagovoriti na taj zadatak. Ovo ne vrijedi za one najmlađe koji imaju beskonačnu razinu energije, već je ovdje riječ o školarcima koji vole sjedenje, razgovor i druženje uz mobitel više nego bilo koju vrstu vježbanja. Zbog toga je važno potruditi se pronaći najbolje aktivnosti za njih i motivirati ih na vježbanje. 

Mlađe školarce možete vrlo lako pridobiti na vježbanje ako im pronađete aktivnost koja njih zanima. Vožnja biciklom ili plivanje odličan je izbor za djecu do 10 godina i vrlo je korisno za čitavo tijelo i učenje koordinacije. 

Najmlađi članovi obitelji provest će sate u kretanju i vježbi uz malu pomoć aktivnih igračaka kao što su lopta, uže za preskakanje i slično.

Tvrdoglave mališane lako ćete navesti na vježbanje ako počnete vježbati s njima. Opće je poznato da djeca čiji su roditelji aktivni obično i sama postanu aktivna, a posebno ih veseli zajednička tjelovježba.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *