Sigurno ste se bezbroj puta susreli s problemom nereda u vašem domu ili na radnom mjestu i znate koliko je teško živjeti i raditi u takvim uvjetima, ali i koliko je zahtjevno održavati takav prostor urednim.
Održavanje prostora urednim zahtjevan je zadatak jer podrazumijeva jaku koncentraciju u početnom periodu, ali već nakon nekoliko mjeseci pospremanje i organiziranje će postati rutina o kojoj nećete niti razmišljati.
Postoji nekoliko korisnih savjeta i pametnih rješenja pomoću kojih možete bolje i brže savladati umijeće organizacije doma ili radnog mjesta te se napokon riješiti nereda koji vas je sputavao u radu i činio da se osjećate nelagodno.
Testirajte svoje organizacijske vještine i upornost koristeći ovih top 10 pametnih rješenja zbog kojih će vaš dom ili ured zračiti potpuno drugačijom atmosferom. Fokusirajte se na cilj i postići ćete red za kojim žudite.
1. Nemojte zanemariti stvari koje već posjedujete
Jedan od većih problema vezanih uz održavanje reda i organizaciju je gomilanje stvari. Postoji jako mnogo privlačnih stvari za kupnju, ali prvo si trebate postaviti pitanje trebaju li vam one uopće i imate li već nešto slično, a da to uopće ne koristite?
Prije nego što krenete u potpunu organizaciju doma ili ureda uzmite u obzir i sve one stvari koje skupljaju prašinu na tavanu ili u podrumu jer ih možda ipak možete iskoristiti i na taj način uštedjeti.
Što se tiče namještaja, neke stvari samo trebaju temeljito čišćenje, bojanje ili nekoliko sitnih „uradi sam“ popravaka da povrate svoj prvotni sjaj i da izgledaju kao da su netom tek izašle iz dućana.
Recikliranje je također odlična opcija jer se uz malo truda neke stvari mogu preurediti i prenamijeniti.
ZAPAMTITE! Prostor nikada neće izgledati uredno ako je prenatrpan stvarima. Organizacija prenatrpanog prostora može se pretvoriti u nemoguću misiju zato je bolje ne kupovati bez cilja i potrebe.
2. Organizirajte stvari po nekom redoslijedu
Nemojte si dozvoliti ogroman posao organizacije velikog prostora u jednom potezu. Krenite redom i prvo izaberite prostor koji vam je najbitniji te njega pospremite i organizirajte. Tek se onda bacite na sljedeći zadatak.
Još jedan razlog zašto je ovo dobro rješenje je činjenica da većina ljudi brzo izgubi motivaciju za pospremanjem i uvođenjem reda u svoj prostor ako se brzo ne vidi učinak. Ako krenete pospremati više prostorija svaka će biti djelomično napravljena, ali niti jedna neće biti završena i nećete imati dojam da ste nešto postigli.
Jednom kad dovedete te prostorije u red moći ćete ih održavati urednima i čistima.
3. Riješite se svega što vam uistinu ne treba
Ovo je jedan od najtežih zadataka, ali je neizbježan za uvođenje bolje organizacije prostora, osobito ako je riječ o manjem prostoru. Višak stvari je najčešći uzrok nereda u interijeru pa je vrijeme da bacite sve što vas smeta, što ne koristite ili koristite toliko rijetko da možete i bez toga.
Prostor će se otvoriti, dobiti na formi, a vi ćete napokon odmah znati gdje stoje predmeti koje trebate i koristite jer neće biti sakriveni iza onih nepotrebnih.
4. Naučite ignorirati glas u glavi koji kaže „to će mi možda jednom zatrebati“
Sve stvari koje imate u svom domu ili uredu, a čuvate ih jer će vam možda jednom zatrebati su višak kojeg se odmah morate riješiti. Ako ih već ne želite baciti ili prodati tada ih smjestite na tavan ili odnesite u garažu (iako ni to nije preporuka jer se tada tamo gomilaju nepotrebne stvari).
U slučaju da vam se bacanje nekih predmeta čini lošim izborom, zašto ih ne biste donirali ili poklonili nekome tko ih uistinu treba? Tako ćete osloboditi prostor za vaše stvari i dovesti ih napokon u red, a usput ćete učiniti i dobro djelo.
5. Kupujte funkcionalni namještaj
Ako ste se napokon naumili riješiti nereda u prostoru tako da krenete od nule, zamijenite namještaj novim, ali pazite da je multifunkcionalan. Na taj način će vam jedan komad namještaj poslužiti kao zamjena za više drugih predmeta. Primjer: zašto vaš stolić u dnevnom boravku ne bi imao ugrađen stalak za novine i podlogu za laptop u sebi?
6. Napravite raspored čišćenja
Jednom kad organizirate i dovedete u red svoj zatrpani prostor demotivirat će vas ako ga ponovno zatrpate i učinite neurednim. Stoga pronađite vrijeme za čišćenje i održavanje reda, a svakodnevno spremajte stvari na mjesto nakon što ih iskoristite.
Ako želite da vaš prostor ne izgleda neuredno morate u to uključiti i ostale ukućane ili kolege na poslu jer nema smisla da organizirate dok drugi i dalje rade nered.
7. Smanjite broj sobnih biljaka
Biljke uistinu mogu uljepšati svaki prostor, ali trebate li ih uistinu toliko? Većina dizajnera interijera reći će vam da je mnogo bolje u središte pozornosti staviti jednu biljku nego prostor zatrpati s puno manjih. One će zatrpati prostor i oduzeti vaše dragocjeno vrijeme jer ćete o svima morati voditi brigu (i s biljaka treba brisati prašinu, a da ne pričamo o zalijevanju).
8. Nemojte zatrpati i zidove
Dojam neurednog prostora vrlo često stvaraju i stvari koje stavljamo na zidove. Slike, satovi, plakati, kalendari – sve ovo može u potpunosti zagušiti prostor ako pretjerate u količini.
Zadržite samo one stvari koje imaju emocionalnu vrijednost za vas ili ako je riječ o umjetničkim djelima koje ste s razlogom kupili. Sve ostalo ne trebate i samo će stvoriti nered.
9. Ne pretjerujte s podnim prostirkama
Ovo je vrlo česta greška zbog koje prostori izgledaju neuredno ili natrpano. Previše tepiha i prostirki stvorit će suprotan efekt i učiniti da prostor djeluje neprivlačno. Zadržite samo jedan sag po prostoriji, a svega ostalog se riješite koliko god vam teško bilo.
10. Ne trebate toliko sitnih detalja
Zatrpavanje prostora sitnim detaljima i ukrasima najčešća je greška u uređivanju doma. Kako organizirati prostor kada u njemu uopće nema slobodnog mjesta za to?
Natrpane police, prozorske daske, vitrine i slično samo će pokvariti dojam i učiniti da vaš dom izgleda neuredno čak i kada je u potpunosti čist. Jednom kada se riješite figurica, vaza, svijećnjaka i sličnih ukrasnih predmeta osjećat ćete bolji protok energije i shvatiti koliko sada bolje možete pronaći stvari koje tražite.