Hrana i piće,Popularno,Zdravlje

Nadutost – teret koji je teško nositi

Nadutost, zatvor i bolovi u trbuhu teret su kojega je ponekad stvarno teško nositi jer utječe na organizam 24 sata dnevno. Ova nevolja jednako često pogađa i muškarce i žene, a kad opisuju svoje tegobe najčešće ih opisuju kao stalni osjećaj zasićenosti u trbuhu koji je uzrokovan nakupljanjem zraka ili tekućine.

Uzrok nadutosti probavnog trakta u većini je slučajeva usko vezan uz prekomjernu konzumaciju hrane čime dolazi do prepunjenosti probavnog trakta. Teško probavljanje hrane najčešće je vezano uz prekomjernu količinu i velik unos nezdravih i teško probavljivih namirnica.

Iako nadutost može imati i druge uzroke, većinom je vezana uz hranu i piće pa je za rješavanje problema nadutosti potrebno promijeniti režim prehrane. Najveći problem probavnom traktu je probavljanje rafiniranih ugljikohidrata, masnoća, slatkiša (osobito kolača i torta) te mesnih prerađevina. 

Ljudska probava vrlo teško probavlja masne namirnice pa se one jako dugo zadržavaju u želucu stvarajući osjećaj nadutosti. Ako volite hranu bogatu vlaknima također morate biti na oprezu jer i takve namirnice mogu uzrokovati stvaranje viška plinova a samim time i nadutosti.

Postoje i drugi razlozi za nadutost, pa ako ste sigurni da vaša nadutost nije posljedica loše prehrane trebali bi potražiti uzrok vašeg problema. Ovdje može biti riječ o preosjetljivosti na različite namirnice, čir na želucu, hormonalne promjene i mnoga druga stanja.

Kako se riješiti nadutosti?

Nadutost uzrokovana prehranom smanjit će se ili čak nestati ako stubokom promijenite svoj režim prehrane. Evo nekoliko savjeta kako se riješiti nadutosti:

1. Izbjegavajte slane namirnice i jela s mnogo soli.

2. Nemojte povrće kuhati u soli.

3. Izbjegavajte mesne prerađevine jer osim što same po sebi nisu zdrave, jako opterećuju probavu. Šunka, slanina, kobasice…sve su ove namirnice slanije i teže nego što bi trebale biti kako bi s lakoćom mogle proći naš probavni trakt.

4. Dnevne obroke podijelite na što je više moguće manjih obroka kako bi probavljali manju količinu hrane i spriječili stvaranje nadutosti. 

5. Dobro sažvačite hranu jer tijelo lakše probavlja dobro usitnjenu hranu i pokušajte ne pričati za stolom jer tako samo unosite mnogo više zraka koji će vam kasnije smetati.

6. Izbacite gazirane napitke iz svoje prehrane jer od njih nema nikakve koristi, a ugljikov dioksid u njima stvara mjehuriće plina u vašem želucu koje ćete poslije osjećati kao pritisak. Veliki minus gaziranih pića jest i veliki udio šećera u njima.

7. Smanjite unos krumpira i tjestenine jer se i škrob jako teško probavlja.

8. Ako ste primijetili da ste jače naduti ako jedete sirovo povrće smanjite njegovu konzumaciju.

9. Počnite uzimati probiotike jer će vam pomoći smanjiti nadutost kroz svoj utjecaj na bakterije koje žive u crijevima, a koje ga potencijalno uzrokuju.

10. Krećite se što više jer dugotrajno sjedenje uzrokuje zastoj u crijevima, a naša je preporuka vožnja biciklom ili plivanje.

11. Prestanite piti tekućinu uz obrok. Pijte ju ili pola sata prije obroka ili sat vremena nakon.

12. Uživajte u blagodati prirodnih čajeva koji potiču probavu: kopriva, metvica, maslačak, komorač i mnogo drugog bilja koje će pomoći da se riješite osjećaja tereta u svom trbuhu.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *