Ljepota,Popularno,Zdravlje

Idealna težina – koja je tjelesna težina idealna?

Mnogi žele znati odgovor na pitanje koliko bih trebao težiti? Međutim, ne postoji jedinstvena idealna zdrava težina, jer različiti niz čimbenika igra ulogu u tome, kao što su dob, omjer mišićne masti, visina, spol i raspodjela tjelesne masti ili oblik tijela.

Prekomjerna težina može utjecati na rizik osobe da razvije niz zdravstvenih stanja, no ne razvijaju svi koji imaju višak kilograma zdravstvene probleme odmah. Međutim, iako kilogrami možda trenutno ne utječu na zdravlje osobe, nedostatak upravljanja svojom težinom može dovesti do problema u budućnosti. 

Kako izračunati vašu idealnu težinu

Jedan od načina kako možete brzo saznati jeste li zdrave kilaže jest izvagati se i razraditi indeks tjelesne mase (BMI). Znanje svoje idealne tjelesne težine prvi je važan korak koji možete poduzeti da biste bili zdravi, a kalkulator idealne tjelesne težine vrlo je koristan alat za provjeru okvirne odgovarajuće težine za visinu određene osobe.

Možete izgledati sjajno i biti zdravi u širokom rasponu težina, ali vrijedi napomenuti da je prekomjerna tjelesna težina povezana s lošim zdravstvenim ishodima i većom smrtnošću za neke bolesti uključujući pretilost, dijabetes tipa 2, visoki krvni tlak i kardiovaskularne probleme. Također, stres može potaknuti vaše tijelo da oslobodi hormon kortizol, koji izazvan stresom može biti povezan s nakupljanjem masti oko organa, dok estrogen i progesteron, koje oslobađaju spolni organi, također mogu utjecati na to kako vaše tijelo skladišti masnoću.

Ako je vaša težina iznad idealne za vašu visinu, primamljivo je pomisliti da je to zato što ste vitki, ali vrlo mišićavi. To može biti istina u nekim slučajevima, ali većina ljudi obično teže više jer imaju više tjelesnih masnoća. Recimo, vrlo mišićavi ljudi mogu imati viši indeks tjelesne mase, a opet imaju nisku tjelesnu masnoću. U međuvremenu, ljudi koji su izgubili mišićnu masu i zamijenili je masnoćom mogu izgledati kao da imaju normalan BMI dok zapravo imaju previše tjelesne masti i nemaju dovoljno mišića za dobre zdravstvene ishode.

Zašto se izgled razlikuje

Idealna težina za vašu visinu ne garantira da ćete izgledati jednako kao druga osoba iste težine i visine. Više je čimbenika koji utječu na to kako različiti ljudi gledaju na istu težinu i visinu: mišićna masa, proporcije, oblik tijela, proporcije, dobna skupina, pohrana masti. To znači da npr. ljudi koji imaju više vitke tjelesne mase (mišići, a ne masti), imat će vrlo drugačiji izgled od nekoga iste težine koji je manje mišićav. Također, razumljivo je da svaka osoba ima različite proporcije. Neki su ljudi dulji u nogama, a kraći u trupu i obrnuto.

Nadalje, tijela dolaze u svim različitim oblicima i veličinama i to je dio onoga što svakog od nas čini jedinstvenima. Neki od nas su mršaviji ili popunjeniji, neki imaju uže bokove ili šira ramena, tj. svi smo malo drugačiji. No, zapamtite, bez obzira na oblik tijela koji imate, najvažnije je da ste sretni i zdravi. Ipak, većina nas svoj oblik može kategorizirati u nekoliko širokih kategorija. Na primjer, jedno istraživanje koje se bavilo oblicima tijela, izvijestilo je da su opisi ženskih tijela u povijesti bili opisani u kategorijama temeljenim na oblicima, poput trokuta, pravokutnika, dijamanta, ovalnog i pješčanog sata, a neke od najčešćih općih kategorija uključuju: pravokutnik, trokut ili “kruška”, obrnuti trokut ili “jabuka” i pješčani sat.

S druge strane u istraživanju koje govori o različitim oblicima muškog tijela, nakon što su proučili izglede većeg broja svjetski poznatih slavnih osoba, zaključili su kako najvjerojatnije postoji pet različitih oblika suvremenog muškog tijela: pravokutnik, ovalni, trokut, romboidni i obrnuti trokut. Govoreći o obliku tijela, možemo se na to nadovezati načinom kako se masnoća skladišti u cijelom tijelu, ali različiti ljudi imaju tendenciju nakupljati ili skladištiti višak masnoće na različita mjesta. Pa zato npr. neki ljudi skladište suvišnu masnoću na trbuhu i trupu, što im kod žena daje oblik jabuke ili kod muških, ovalni oblik. Drugi ga spremaju na bokove, stražnjicu i gornji dio bedara, dajući ženama oblik kruške, a muškarcima oblik trokuta. Također, kao što već vjerojatno i znate, sastav tijela mijenja se kako rastemo i starimo. Na početku puberteta postoje velike razlike jer muški i ženski hormoni mijenjaju oblik tijela. Nakon tog perioda, kako žene ulaze u menopauzu, ravnoteža hormona se mijenja i može se primijetiti promjenu mjesta na kojem se skladišti masnoća što zapravo vodi do zaključka kako ulazeći u stariju dob, muškarci i žene moraju više raditi na održavanju mišićne mase.

Koja je idealna težina za muškarce i žene?

Možda ste u svojim istraživanjima primijetili da se idealni postoci tjelesne težine razlikuju za muškarce i žene. To je zato što žene obično imaju više tjelesne masti nego muškarci. Kao što smo spomenuli, masnoća se različito raspoređuje po tijelu, jer se ženama više pohranjuju u bokovima, bedrima i stražnjici, pa se za žene obično smatra zdravim imati 21 do 24 posto tjelesne masti dok je za muškarce 14 do 17 posto općenito zdrav raspon. Znanstvenici ne znaju točno zašto žene pohranjuju više masti nego muškarci, ali neki od stručnjaka vjeruju da je to povezano s kombinacijom hormona, hormonskih receptora i različitih koncentracija enzima u ženskom tijelu. Mnogi čimbenici mogu pridonijeti težini osobe. Ti čimbenici uključuju okoliš, obiteljsku povijest i genetiku, metabolizam (način na koji vaše tijelo hranu i kisik mijenja u energiju) i ponašanje ili vaše ukorijenjene navike.

Kako trebam upravljati svojom težinom?

Iako bi bilo mnogo lakše, ne, ne postoje čarobne tablete, tajna prehrana, idealna liposukcijska dijeta ili poseban plan vježbanja koji će vam pomoći u održavanju kilograma. Umjesto toga, održavanje zdravih navika je ključ za održavanje zdrave težine. Ne morate težiti ispunjavanju određenog broja kila da biste imali zdravo tijelo. Nemojte se pretjerano fokusirati isključivo na ljestvicu i obeshrabriti se kada se rezultati ne vide preko noći. Umjesto toga poduzmite pozitivne korake i budite ustrajni. Vrlo je važno da ste tjelesno aktivni i jedete hranjivu zdravu hranu kako biste održali tijelo jakim i ispravnim. Svježe voće i povrće, mliječni proizvodi s malo masnoća, nemasni proteini, cjelovite žitarice i orašasti plodovi dobar su izbor. 

Savjeti za održavanje idealne tjelesne težine

Imajte na umu da redovita tjelesna aktivnost i kvalitetan san sagorijevaju kalorije što pomaže u održavanju idealnog tijela. Potrudite se nikada ne preskočiti doručak jer to sjajan način brige o vlastitoj težini i zdravlju.  Ujedno, održavajte dobro uravnoteženu prehranu, ograničite unos alkohola i što je više moguće, izbjegavajte bezalkoholna pića jer skriveni šećer u pićima rezultira nakupljanjem masnoća.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *